Antalya Çıkışlı Turlar - Öz Antalya Turizm Seyahat
ANASAYFA HABER ARA ARŞİV GALERİ VİDEO ANKET SİTENE EKLE RSS İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama
KUŞADASI - EFES - ŞİRİNCE - ÇEŞME - ALAÇATI - İZMİR - FOÇA TURU 29 NİSAN - 01 MAYIS 2017 *** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün ***

KUŞADASI - EFES - ŞİRİNCE - ÇEŞME - ALAÇATI - İZMİR - FOÇA TURU 29 NİSAN - 01 MAYIS 2017 *** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün ***

Tarih 13 Mart 2017, 10:54 Editör MustafaDalkıran

*** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün ***

*** Şirince - Efes - Meryemana - Kuşadası - Alaçatı - Çeşme - İzmir - Eski Foça - Menemen***

*** 2005 yılından günümüze kadar gerçekleştirmiş olduğumuz turlarımızın fotoğraflarını Mustafa Dalkıran Öz Antalya Tur kurumsal Facebook hesabımızdaki fotoğraflardan ve albümlerden; Öz Antalya Turizm Seyahat Acentası Facebook sayfamızdan ve grubumuzdan; tur videolarımızı da www.ozantalyatour.com.tr web adresimizdeki videolar kategorisinden REFERANS olarak inceleyebilirsiniz. ***

ÖZ ANTALYA TURİZM SEYAHAT ACENTASI
KUŞADASI - ŞİRİNCE - ÇEŞME - ALAÇATI - İZMİR - FOÇA TURU
29 NİSAN - 01 MAYIS 2017

*** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün ***
*** Şirince - Efes - Meryemana - Kuşadası - Alaçatı - Çeşme - İzmir - Eski Foça***
 
29 Nisan Cumartesi saat 07.00: Antalya çıkış - Korkuteli kahvaltı molası - Denizli - Aydın üzeri Selçuk - Meryemana Müzesi - Efes Antik Kenti - Şirince Kasabası ( serbest zaman: tarihi Rum evleri - Matematik Köyü - Şirince şarapları alışveriş molası ) - Kuşadası konaklama

30 Nisan Pazar       : Otel çıkış - Gümüldür - Seferihisar üzeri Çeşme - Çeşme Kalesi şehir turu / kordon serbest zaman - Alaçatı serbest zaman - Ilıca serbest zaman - İzmir konaklama

01 Mayıs Pazartesi : Otel çıkış - Kordon - Konak meydanı serbest zaman ( Kemeraltı Çarşısı - Saat Kulesi - Kordon - Feribotla Karşıyaka'ya gidiş / dönüş extra ) - saat 14.00 İzmir çıkış - Aydın - Denizli - Korkuteli üzeri Antalya'ya  dönüş

 NAKİT // KREDİ KARTI TEK ÇEKİM // HAVALE-EFT

 KİŞİ BAŞI: 400.TL
World - Bonus - Maximum Kredi Kartlarına ;
3 taksit: 435.TL / 6 taksit: 450.TL / 9 taksit: 465.TL

FİYATA DAHİL OLAN HİZMETLER
ULAŞIM + 2 GECE OTEL KONAKLAMA + OTELDE ALINAN 2 SABAH KAHVALTISI ve 2 AKŞAM YEMEĞİ + PROFESYONEL REHBERLİK HİZMETLERİ + SEYAHAT SİGORTASI

FİYATA DAHİL OLMAYAN HİZMETLER
MÜZE ve ÖRENYERİ GİRİŞ ÜCRETLERİ + İLK GÜN SABAH KAHVALTISI
+ TÜM ÖĞLE YEMEKLERİ + BERGAMA TELEFERİK ÜCRETİ
+ EXTRA KİŞİSEL HARCAMALAR

Çocuk Durumu - 2 yetişkin yanında* ;

* 0 - 6 yaş ( 2011 ve sonrası) ücretsiz olup kucakta gider. Koltuk talep edilirse 150.TL

* 07 - 11 yaş ( 2006 ve 2011 arası) 250.TL ücretlidir
.

Not: Tur bedeli 2 veya 3 kişilik odada kişi başı fiyattır. Tek kişilik odada konaklama bedeli 500.TL'dir.

Not:  Turumuz 46 kişilik otobüs ile sınırlı olup rezervasyon ile birlikte ödemesini yapan ilk 45 kişi turumuza katılım hakkı elde edecektir.

Not: Turumuz belli alınış noktalarımızdan hareket edecek olup katılımcılarımıza turdan 2 gün önce kayıtlı telefon numaraları aranarak biniş saatleri verilecektir.Oturma sistemimiz her misafirimiz otobüsümüze binerken çektiği koltuk kurasına göre oturmaktadır.

Not: Katılımcılarımızın oda kullanımında plastik banyo terliği, deniz ve havuz kıyafetleri, spor ağırlıklı kıyafetler, spor ve yürüyüş ayakkabısı, küçük bir şemsiye ve yağmurluk, hafif kalın uzun kollu ceket vb., fotoğraf makinesi - cep telefonu yedek pil / hafıza kartı almaları önemle rica olunur.

Not: Tur rehberi ve acenta yukarıda belirtilen tur programını uygularken HAVA KOŞULLARI - İKLİM - YOL DURUMU  ve ZORUNLU HALLER'e göre tur programının uygulamasında sıra değişikliği ve program değişikliği yapma hakkına sahiptir.

İletişim : 0242 244 97 07 - 0242 247 55 11
Fax        : 0242 244 97 08


Ofis Gsm Seyhan Hanım : 0530 566 06 94
Ofis Gsm Gülsüm Hanım :
0541 411 69 75
Mustafa Dalkıran Yetkili : 0535 678 81 71
   
*** 2005 yılından günümüze kadar gerçekleştirmiş olduğumuz turlarımızın fotoğraflarını Mustafa Dalkıran Öz Antalya Tur kurumsal Facebook hesabımızdaki fotoğraflardan ve albümlerden; Öz Antalya Turizm Seyahat Acentası Facebook sayfamızdan ve grubumuzdan; tur videolarımızı da www.ozantalyatour.com.tr web adresimizdeki videolar kategorisinden REFERANS olarak inceleyebilirsiniz. ***

***YASAL UYARI ***
*** 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Yasası ve Seyahat Acentaları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uyarınca  her türlü gezi - tur yapma, organize etme yetkisi sadece A Grubu Seyahat Acentalarına verilmiştir.Hiçbir Dernek, Sendika, STK, Sportif Kulüp, Facebook üzerinden örgütlenen gruplar, Evhanımları, Taşımacı firmalar, Otobüsçü-Minibüsçü esnaf ve diğerleri SEYAHAT ACENTALARI olmadan gezi-tur yapma yetkisine sahip olmayıp yaptıkları işler KAÇAK GEZİ-TUR kapsamına girmekte olup suç teşkil etmektedir. Aksi takdirde yasanın ve yönetmelik maddelerinin belirttiği cezai müeyyideler ile karşılaşacak olup katılımcılarının da bu hususu gözönüne alıp mağdur olmamaları için KAÇAK GEZİ - TUR organizasyonlarına katılmamaları gerekmektedir.***

* Yıllardır bu organizasyonları uygulayan öncülüğünü yapan firmamız olarak uyarımız sizlerin yaşayabileceğiniz sıkıntılarda ( kaza / ölüm / yaralanma / araç arızası / yolda kalma vb )  yukarıdaki yasal olmayan KAÇAK TUR - GEZİ faaliyeti yürütenlerin veya yasal kılıfa uyduranların , bahsedilen sıkıntıları yaşamanız durumunda sizlerin arkasında ne kadar duracakları bilincinde olmanızdır.


BANKA HESAP BİLGİLERİMİZ


1-  T.C. ZİRAAT BANKASI
ANTALYA / MURATPAŞA ŞUBESİ


HESAP SAHİBİ :
ÖZ ANTALYA TURİZM TİC. NAK. LTD. ŞTİ.
ŞUBE KODU      :
1553
HESAP NO        :
58480253 - 5002
İBAN NO           :
TR37 0001 0015 5358 4802 5350 02

2- T.C. GARANTİ BANKASI
ANTALYA / ŞARAMPOL ŞUBESİ


HESAP SAHİBİ :
ÖZ ANTALYA TURİZM TİC. NAK. LTD. ŞTİ.
MÜŞTERİ NO    :
24692951
ŞUBE KODU      :
1207
HESAP NO        :
6299111
İBAN NO           :
TR05 0006 2001 2070 0006 2991 11

3- T.C. VAKIFLAR BANKASI ( VAKIFBANK )
ANTALYA / YÜZÜNCÜ YIL ŞUBESİ


HESAP SAHİBİ :
ÖZ ANTALYA TURİZM TİC. NAK. LTD. ŞTİ.
MÜŞTERİ NO    :
00785189360
ŞUBE KODU      :
313
HESAP NO        :
0015 8007 2992 9352 9
İBAN NO          :
TR52 0001 5001 5800 7299 2935 29


* YASAL ZORUNLULUK*
*** YURTİÇİ PAKET TUR SÖZLEŞMESİ ***
Yukarıda tüm detayları verilen turumuzu satın almak istiyorsanız http://www.ozantalyatour.com.tr/tur/haber_detay.asp?haberID=1049 linkimizdeki ya da aşağıdaki PAKET TUR SÖZLEŞMESİNİ yukarıdaki detaylara göre doldurup imzalayıp lütfen ozantalyaturizm@gmail.com mail adresimize sözleşmeyi gönderin.

YURTİÇİ PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

Tüketiciye 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda; Yolculuk öncesi bilgilendirme yapılmış, sözleşme kurulmadan önce broşür verilmiş ve aşağıdaki şartlarla iş bu sözleşme düzenlenmiştir.

ÖZ ANTALYA TURİZM SEYAHAT ACENTASI - TÜKETİCİ SÖZLEŞMESİ                                 
YURTİÇİ PAKET TUR SÖZLEŞMESİ


Tüketiciye 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda; Yolculuk öncesi bilgilendirme yapılmış, sözleşme kurulmadan önce broşür verilmiş ve aşağıdaki şartlarla iş bu sözleşme düzenlenmiştir.

1-)TARAFLAR

1.1.    PAKET TUR DÜZENLEYİCİSİ (bundan sonra DÜZENLEYİCİ olarak anılacaktır)

ŞİRKET UNVANI                       : ÖZ ANTALYA TURİZM TİCARET NAKLİYAT LTD. ŞTİ.
SEYAHAT ACENTASI UNVANI : ÖZ ANTALYA TURİZM SEYAHAT ACENTASI
ADRESİ                                     : TAHILPAZARI MAHALLESİ ADNAN MENDERES BULVARI DUMAN APT. NO:37/5 MURATPAŞA -  ANTALYA
TELEFON                                   :  +90 242 244 97 07 - + 90 242 247 55 11
FAX                                            : + 90 242 244 97 08
GSM                                           : + 90 535 678 81 71 - + 90 532 616 89 75 - +90 530 566 06 94
E-POSTA                                   : ozantalyaturizm@gmail.com ; ozantalyaturizm@hotmail.com
        
1.2.   

TÜKETİCİ        

- AD/SOYAD        : …………………………………………………………………………………………….
- T.C. KİMLİK NO : …………………………………………………………………………………………….
- ADRES               : …………………………………………………………………………………………….
- TELEFON           :  …………………………………………………………………………………………….
- FAX                    : …………………………………………………………………………………………….
- GSM                   : …………………………………………………………………………………………….
- E-POSTA           : …………………………………………………………………………………………….

KATILIMCI  - 1   
 
- AD/SOYAD        : …………………………………………………………………………………………….
- T.C. KİMLİK NO : …………………………………………………………………………………………….
- ADRES               : …………………………………………………………………………………………….
- TELEFON           :  …………………………………………………………………………………………….
- FAX                    : …………………………………………………………………………………………….
- GSM                   : …………………………………………………………………………………………….
- E-POSTA           : …………………………………………………………………………………………….

KATILIMCI - 2   

- AD/SOYAD        : …………………………………………………………………………………………….
- T.C. KİMLİK NO : …………………………………………………………………………………………….
- ADRES               : …………………………………………………………………………………………….
- TELEFON           :  …………………………………………………………………………………………….
- FAX                    : …………………………………………………………………………………………….
- GSM                   : …………………………………………………………………………………………….
- E-POSTA           : …………………………………………………………………………………………….

KATILIMCI - 3
   
- AD/SOYAD        : …………………………………………………………………………………………….
- T.C. KİMLİK NO : …………………………………………………………………………………………….
- ADRES               : …………………………………………………………………………………………….
- TELEFON           :  …………………………………………………………………………………………….
- FAX                    : …………………………………………………………………………………………….
- GSM                   : …………………………………………………………………………………………….
- E-POSTA           : …………………………………………………………………………………………….


İş bu sözleşme hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzelkişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından  geçerlidir.Bu sözleşmede, madde 1.2. de belirtilen katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında yapılan ön bilgilendirme ile broşür içeriklerinden katılımcıya bilgi vermekle yükümlü ve sorumludur. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen tüketici bundan sorumludur. Bu doğrultuda tüketiciye verilen broşür katılımcıya verilmiş sayılır.

1.3.Tüketici, kendisinin ve 1.2. de belirtilen kişilerin bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (örn. Havayolu cezası, vb) acenta sorumlu değildir.

1.4.Tüketici 1.2. maddede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve katılımcıya ulaşılacağını kabul beyan ve taahhüt eder.

1.5.   

TÜKETİCİ    
   
- AD/SOYAD        : …………………………………………………………………………………………….
- T.C. KİMLİK NO : …………………………………………………………………………………………….
- ADRES               : …………………………………………………………………………………………….
- TELEFON           :  …………………………………………………………………………………………….
- FAX                    : …………………………………………………………………………………………….
- GSM                   : …………………………………………………………………………………………….
- E-POSTA           : …………………………………………………………………………………………….

2-) KONU

İşbu sözleşmenin konusu; TÜKETİCİ’nin, ACENTA’ya ait, nitelikleri, satış fiyatı belirtilen ve broşürde bilgileri yer alan hizmetin, satışı ve ifası ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.

3-) PAKET TUR NİTELİKLERİ ve SÜRESİ

3.1. SÜRESİ       

Paket tur ..../..../.... hareket tarihi  ..../..../.... dönüş tarihi  olmak üzere toplam ..... gece ..... gündür. Paket turun başlangıç yeri ……………………. ve bitiş yeri  ………………’dır.  (24 saat dilimi olarak belirtilmiştir.)

3.2. NİTELİKLERİ

DURAKLAMA YERLERİ ve GÜZERGAH    ......................................................

KONAKLAMA TARİHLERİ, TÜRÜ, YERİ, NİTELİĞİ, SINIFI, SÜRESİ,
    
1 Gün : .......................................................................................................
2. Gün : .......................................................................................................
3. Gün : .......................................................................................................
4. Gün : .......................................................................................................
5. Gün : .......................................................................................................
6. Gün : .......................................................................................................
7. Gün : .......................................................................................................
8. Gün : .......................................................................................................
9. Gün : .......................................................................................................
10. Gün : .......................................................................................................

YEMEK PLANI   

ULAŞIM ARAÇLARININ TÜRÜ, YOLCULUĞUN SINIFI, HAREKET VE DÖNÜŞ TARİHLERİ, SAATLERİ VE YERLERİ     
......................................................................................

TURİST REHBERLİĞİ HİZMETLERİNE İLİŞKİN BİLGİ  
......................................................................................
 

ZORUNLU SİGORTA İLE  DİĞER SİGORTALARA İLİŞKİN BİLGİ
.........................................................................................

3.3. İş bu maddede belirtilen ve broşürde yer alan bilgiler, sözleşme kurulduktan sonra ancak tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir. 

4-) SÖZLEŞME FİYATI   

4.1. Sözleşme vergiler ile tüketiciye verilen broşürde yer alan ve fiyata dahil olan tüm hizmetler dahil …………………………………………………………………………..TL’dir. Bunlar haricindeki turlar ve diğer hizmetler ekstra ücrete tabidir.

4.2. Tüm harçlar ve benzeri ödemeler ve ücretlerle ilgili fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır.

4.3. Fiyat değişikliği ancak; öngörülen hareket tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşulu ile sözleşme bedelinin %5 ini geçmemek üzere:

4.3.1. Fiyat değişikliğinin döviz kurunda meydana gelen olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
4.3.2. Fiyat değişikliğinin yakıt giderlerindeki olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
4.3.3. Fiyat değişikliğinin liman havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi resim harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde meydana gelen değişikliklerden kaynaklanması halinde mümkündür.

5-) ÖDEME PLANI VE ŞEKLİ

- Rezervasyonla % 30 önödeme; tur tarihinden 10 gün önce geriye kalan tutar ödenir.
- Nakit veya kredi kartı tek çekim nakit ………………………………………………………TL
- World – Bonus – Paraf – Maximum özellikli kredi kartlarına;
3 taksit: ………………………………………………………………………………………..TL
6 taksit: ………………………………………………………………………………………..TL
9 taksit: ……………………………………………………………………………….……….TL

6-) TARAFLARCA KABUL EDİLEN ÖZEL TALEPLER
(VARSA ACENTA TARAFINDAN YAZILACAKTIR)

7-) GENEL HÜKÜMLER
 
7.1. DÜZENLEYİCİ paket turu satın almış tüketicilerin 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Kanunu uyarınca düzenlenmiş, iflası da dahil olmak üzere taahhüdün yerine getirilmemesi ve hizmetin taahhüt edilen şekilde verilememesi teminatlarını kapsayan zorunlu paket tur sigortası yaptırır.  

7.2. DÜZENLEYİCİ esaslı sözleşme değişikliklerini ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini TÜKETİCİYE derhal bildirir. Esaslı Sözleşme değişiklik halleri şunlardır;

a) Paket turun başlamasından önce Tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan önemli değişiklikler

b)  iş bu sözleşmenin 4.3. maddesinde belirtilen sebepler hariç olmak üzere diğer fiyat değişiklikleri.

7.3. Turların düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı tüketiciye sunulan broşürde belirtilmiştir. Paket turun düzenlenmesi için …….. kişi sayısına ulaşılamaması halinde paket turun kısmen veya tamamen iptal edilebileceği hususu hareket tarihinden en az yirmi gün öncesine kadar TÜKETİCİYE bildirilir. Bu durumda TÜKETİCİNİN tazminat hakkı yoktur.
Ancak seyahat acentası tüketiciden aldığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri 14 gün içinde tüketiciye iade edeceğini taahhüt eder.

7.4. Varsa Seyahat Acentasının TAHILPAZARI MAHALLESİ ADNAN MENDERES BULVARI DUMAN APT. NO:37/5 MURATPAŞA -  ANTALYA Adresinde bulunan +90 242 244 97 07 - +90 242 247 55 11 İrtibat numarası ile  +90 242 244 97 08 fax numarası ve www.ozantalyatour.com.tr İnternet adresine sahip temsilcisi ( bundan sonra TEMSİLCİ olarak anılacaktır ) belirtilmelidir.   
 
7.5. DÜZENLEYİCİ, TÜKETİCİNİN reşit olmaması halinde küçük veya küçüğün kaldığı yerdeki sorumlu kişi ile doğrudan iletişim kurmayı sağlayacak bilgilere de yer vermesi zorunludur.

7.6. DÜZENLEYİCİ, TÜKETİCİYE paket tur hizmeti başlamadan önce kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalaması hususunda tavsiyede bulunur

7.7. DÜZENLEYİCİ, paket turun iptali durumunda 7.6 da belirtilen halleri kapsayacak isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmışsa buna ilişkin bilgilere yer verilmesi zorunludur.

7.8. TÜKETİCİ , sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksikliği bağımsız hizmet sağlayıcısına, DÜZENLEYİCİ yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Bu eksikliğin giderilmemesi halinde TÜKETİCİNİN sözleşme bedelinden eksiklik oranında indirim talep etme hakkı bulunmaktadır. 

8-) MÜCBİR SEBEP HALLERİ

8.1. Kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, gerekli tüm özeni göstermiş ve önlemleri almış olmasına rağmen olağanüstü ve öngörülemez nitelikte olan olaylar yüzünden ortaya çıkan ve paket turun başlamasına, devamına veya sonlanmasına engel oluşturan haller,  acentanın ortaya çıkan olay üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı haller DÜZENLEYİCİ için mücbir sebep sayılır. Bu haller;

a) Yer sarsıntısı, yangın, yanardağ patlaması, sel, fırtına, kasırga, sis, çığ, yıldırım gibi ve bunlarla sınırlı olmaksızın doğal afetler veya salgın hastalıklar ile nükleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgın hastalıklar ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzer durumlar ve olaylar ile olağanüstü haller

b) Türkiye’de sınır komşularında veya paket tur kapsamında gidilecek ülke/şehirlerde, sınır kapılarında ve /veya sınır kapısına komşu ülkede, uluslararası hava kara ve deniz ulaşımını engelleyen olağanüstü hallerde, savaş veya seferberlik halleri, halk ayaklanmaları, saldırı veya terör hareketleri, sabotajlar, isyanlar, işgal ve iç savaş, devrim, ayaklanma, zorla el koyma, askeri darbe veya yönetime zorla el konulması, sivil kargaşalar, endüstriyel anlaşmazlıklar, hükümet yaptırımları, ambargo, grevler, lokavtlar, limanların kapalı veya dolu olması ve bunlarla sınırlı olmaksızın her türlü olağanüstü haller veya çalışanları işten alıkoyabilecek haller

c) Paket turun türüne göre tarafların sözleşme ile belirlediği diğer mücbir sebep halleri

8.2. Mücbir sebebin mevcut olduğu hallerde DÜZENLEYİCİ sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. DÜZENLEYİCİ ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.

9-) SÖZLEŞMENİN DEVRİ

9.1. TÜKETİCİ, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az yedi gün önce DÜZENLEYİCİ yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.

9.2. Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, DÜZENLEYİCİ’ye  karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların, makul olması ve DÜZENLEYİCİ  tarafından katlanılan gerçek maliyeti aşmaması kaydıyla ödenmesinden müteselsilen sorumludur.

10-) SÖZLEŞMEDEN DÖNME, SÖZLEŞMENİN İPTALİ İLE FESİH ŞARTLARI ve SONUÇLARI

10.1. Paket turun başlamasından önce sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini DÜZENLEYİCİ yazılı olarak yada Kalıcı Veri Saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile aşağıdaki seçimlik haklardan birisini kullanabilir.

a) DÜZENLEYİCİ tarafından sunulan eşit veya daha yüksek değerde başka bir tura ek bir bedel ödemeksizin katılma

b) Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma

c) Herhangi bir bedel ödemeksizin sözleşmeden dönme

10.2. Sözleşmeden dönülmesi halinde, DÜZENLEYİCİ, sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren TÜKETİCİNİN ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın en geç 14 gün içinde TÜKETİCİYE iade etmekle yükümlüdür.

10.3. Tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı DÜZENLEYİCİ  tarafından paket turun başlamasından önce Paket turun iptal edilmesi halinde TÜKETİCİ sözleşmenin 10.1. maddesinde belirtilen seçimlik hakları kullanabilir. 

10.4.  DÜZENLEYİCİ paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edilirse, DÜZENLEYİCİ paket turun devam etmesi için TÜKETİCİYE ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve TÜKETİCİYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. TÜKETİCİ alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde DÜZENLEYİCİ ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren katılımcıya en geç on dört gün içinde iade edilir. Ancak DÜZENLEYİCİ o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Yine bu halde, DÜZENLEYİCİ, tüketicinin paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.

10.5.  TÜKETİCİNİN, DÜZENLEYİCİ
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı fesih hakkı bulunmaktadır. Bu feshin paket turun başlamasından en az 30 gün önce bildirilmesi halinde; ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenen bedel TÜKETİCİYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala bildirilmesi halinde (…………. Seyahat acentası gün ve kesinti oranlarını paket turun ve bağımsız hizmet sağlayıcıların koşullarına göre belirleyecek.    )

10.6. Tüketici veya birinci derecede akrabaları için; kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, gemi paket tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır.  Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. Kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel fesih bildiriminin DÜZENLEYİCİSİ’ye  ulaşmasından itibaren 14 gün içinde tüketiciye iade edilir.

11-) SORUMLULUKTAN KURTULUŞ KARİNESİ


11.1. DÜZENLEYİCİ, sözleşmeye aykırılığın aşağıdaki hallerden kaynaklanması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz:

a) TÜKETİCİNİN kusurunun bulunması.

b) Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.

c) Sözleşmenin 8. maddesinde düzenlenen mücbir sebep hallerinden birinin bulunması.

ç) DÜZENLEYİCİNİN, bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi.

d) Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile TÜKETİCİYE bildirilmiş olması.

11.2. Sözleşmenin 11.1 maddesinin (b), (c) ve (ç) alt maddelerinde belirtilen hallerde, DÜZENLEYİCİ ile o yerdeki temsilcileri, TÜKETİCİYE zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.
 
12. Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan işbu Sözleşme taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edinimlerini birlikte imza altına alarak, kabul ve teyid etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı katılımcı adına iş bu sözleşmeyi kabul eden taraf adına temsilen imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.

13. ACENTA ’nın sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümleri esas alınacaktır.

14. 12 punto olarak düzenlenen işbu sözleşmeyi kendim ve aşağıda adları yazılı şahıslar adına birlikte düzenlenmiş, son hali tarafımdan okunup, kabul edilip onaylanmıştır ve bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığı paket tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortası yaptırtabileceğim tarafıma beyan edilmiştir. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.

İşbu sözleşmenin imzalanması öncesinde aşağıdaki hususlar hakkında tarafıma yazılı olarak bilgi verilmiştir.

a) Seyahat acentasının yerel temsilcisinin adı, adresi ve iletişim bilgilerinin ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin, yerel irtibat noktasının ve yerel temsilcinin bulunmaması durumunda DÜZENLEYİCİ’nin kısa sürede iletişim kurabileceği bilgileri,

b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri,

c) Tüketici tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine/şehrine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler.

d) Tüketiciye verilen broşür veya sözleşmede, bu maddede belirtilen bilgilerin değişmemiş olması halinde yolculuk öncesinde tekrar bilgilendirilme yapılmayacaktır.

SÖZLEŞMEYİ OKUDUM.

BİR SURETİNİ TESLİM ALDIM


Tüketici ve Katılımcı adına;                            Belgeyi Tanzim ve imza eden
                                                                         Seyahat Acentası Yetkilisi
                                                                           ADI SOYADI:
İSİM SOYADI:

Adres  :                                                       Adres   : TAHILPAZARI MAHALLESİ ADNAN

                                                                   MENDERES  BULVARI DUMAN APT.NO:37/5
                                                                   MURATPAŞA -  ANTALYA

Telefon:                                                     Telefon : +90 242 244 97 07 - + 90 242 247 55 11
                                                                         
                                                                   Fax     : +90 242 244 97 08

E-mail:                                                       E-mail  : ozantalyaturizm@gmail.com

İmza                                                          İmza    :





* YASAL BİLGİLENDİRME*
***TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ***

' Turizm Tüketicileri Taleplerini Değerlendirme Amaçlı Kütahya Çizelgesi'ne http://www.ozantalyatour.com.tr/tur/haber_detay.asp?haberID=1050 linki tıklayarak erişebilir ya da aşağıdaki tüm metni okuyabilirsiniz.

TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ

1.BÖLÜM

BAŞLANGIÇ

AMACI VE NİTELİĞİ

1. TÜRSAB Turizm Tüketicileri Talepleri Değerlendirme Çizelgesi (Çizelge), seyahat acentalarının tüketicilere sundukları seyahat acentalığı hizmetlerinde taahhüt edilen ya da olması gereken hizmetlerin aksaması ya da eksik yerine getirilmesi hallerinde tüketicilerinbedel iade taleplerinin değerlendirilmesinde yararlanılacak bir kaynak niteliğindedir.

1.1. Çizelge, ulaşım, konaklama, şehir ya da çevre turu, ağırlama, refakat, karşılama ve rent-a car hizmetlerinden en az ikisini içeren seyahat acentası ürününün tek bir fiyat altında tüketiciye pazarlandığı ve bu özellikleri nedeniyle “paket tur” olarak anılan hizmetler için kullanılacaktır.

1.2. Çizelge ayrıca, seyahat acentaları tarafından sunulan seyahat acentalığı faaliyeti içinde bulunan herhangi bir hizmetin münferiden sağlanması durumunda da kullanılacaktır.

1.3. Konaklama ya da eğlence gibi turizm ürünlerinin üreticileri tarafından bağımsız olaraktüketiciye sunulduğu hallerde Çizelge, kıyasen uygulanabilir. Ancak, bu gibi hallerde sorunun çözümünde Çizelge'ye göre sonuç alındığı ileri sürülemez.

1.4. Seyahat Acentalığı hizmetlerine katılma amacı gezmek ve dinlence olabileceği gibi, ticari, dini, eğitim, sağlık, toplantı, sportif ya da kültürel bir nedene dayalı da olabilir. Bu haller, çizelgenin uygulanmasını engellemez.

UYGULAMA ALANI SINIRLARI

2. Çizelge, gerçekleşmiş seyahatlere ilişkin olarak tüketicinin satın aldığı seyahat acentalığı hizmetlerinin değerlendirilmesinde uygulanır.

2.1. Gerçekleşmeyen, katılınmayan ya da iptal edilen seyahat acentalığı hizmetlerine ilişkin taleplerde Çizelge kullanılamaz.

2.2. Tüketici tarafından seyahat acentalığı hizmetinin satın alınma amacına yönelik ürünün esas özelliğini değiştirmeyen ve bu çizelgeye göre eksiklik miktarı %50nin altında olan eksiklik iddiasına dayalı olarak yarıda bırakılmışhizmetler için bu Çizelge hükümleriuygulanmaz.

ÇİZELGENİN TARAFLARI

3. Çizelge, taraflardan ürün sunucusunun ve satıcıs ının seyahat acentası, diğer tarafın ürünüsatın alan ve hizmetten yararlanan (tüketici ) olduğu olaylara ilişkin taleplerin değerlendirilmesinde uygulanır.

3.1. Hizmetin başkası adına satın alınması, hizmeti satın alan kişi ile hizmete katılan kişinin farklılığı halinde, tüketici sıfatı hizmetten faydalanan kişiye aittir.

3.2. Hizmetten faydalanan kişi, reşit ve mümeyyiz değilse, bu kişi adına veli ya da vasisi başvuru hakkını kullanabilir.

UYGULAYACAK ORGAN

4. Tüketici taleplerinin doğrudan seyahat acentasına ya da TÜRSAB'a, ya da başka makama iletilmiş olması talebin değerlendirilmesinde Çizelge hükümlerinin uygulanmasını etkilemez.

4.1. TÜRSAB Tahkim Kurulu ya da Tüketici Komisyonları, kendilerine iletilen tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge hükümlerini esas alır.

4.2. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemeleri'nin tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge, sektörel örf ve adeti somutlaştıran nitelikte olması nedeniyle başvurulacak kaynaktır.

ÇIZELGE VE TAZMINAT DAVALARI

5. Tüketicinin seyahatin gerçekleşmemesi, seyahatin tamamının amacı açısından gereksiz hale gelmesi veya esaslı unsurlarından yoksun olması nedeniyle tüketicinin seyahatten vazgeçmesi, seyahatin ürün sahibi tarafından iptal edilmesi durumlarına ilişkin maddi ve manevi tazminat taleplerinde bu çizelge hükümleri uygulanamaz.

KANITLAMA YÖNTEMİ

6. Eksiklik iddiası tüketiciye reklam, broşür ve diğer tanıtım araçları ile ve sözleşme ile taahhüt edilen unsurların veya mevzuat ve yaygın örf gereği olması gerekli unsurların eksik olması durumunda değerlendirmeye alınır.

6.1. Eksiklik iddiasına konu unsur, mevzuat ve yaygın örf gereği olması gereken bir unsur değilse bu unsurun tüketiciye taahhüt edildiği yazılı veya basılı belge ile kanıtlanmak zorundadır.

6.2. Eksiklik iddiası fotoğraf gibi belgeler ve/veya tüketiciler dışında bir ilgilinin de imzası ile düzenlenmiş tutanak ile kanıtlanır.

TALEP HAKKI SAHİPLERİ

7. Eksiklik iddiası bu eksiklikten dolayı alıp kullanacağı hizmetleri alamayan kişilerce ileri sürülebilir.

İKAME İNDİRİMİ

8. Eksiklik iddiasına konu unsur, tüketiciye ayrı bir külfet ve zahmet getirmeden ürün sahibi tarafından başka işletmeden alınarak tüketiciye sunulmuşsa iade toplamı % 50 azaltılır.

KAVRAMLAR

9. Çizelgede yer alan kavramlar ile bazı turizm terimleri aşağıdaki hususları ifade eder :

Çizelge: TÜRSAB Tüketici Taleplerini Değerlendirme Çizelgesi'ni,

Tur: Seyahat acentasının kalkışve varış noktaları içeren programlı organize faaliyetlerini

Seyahat Acentası: 1618 s. Kanuna uygun olarak kurulmuşişletmeyi,

Tüketici: 4077 s. Kanuna göre tanımlanan tüketiciyi,

TÜRSAB: Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'ni,

TÜRSAB Tahkim Kurulu: TÜRSAB İç Tüzüğü uyarınca oluşturulmuş ve HUMK hükümlerine uygun yargılama görevini yerine getiren kurulları,

TOAR Komitesi : Tüketici – Otel- Acenta – Rehber İlişkileri Komitesi

Rehber: Turizm Bakanlığı mevzuatında Profesyonel Turist Rehberi olarak tanımlanan ve Profesyonel Turist Rehberi Kokartı sahibi kişileri,

Seyahat Acentalığı hizmetleri : Kar amacı ile; Yerli ve yabancı turistlere yönelik olarak sunulan konaklama, ulaşım, yeme, içme, eğlence, transfer, gezi, sportif faaliyet, araç kiralama hizmeti, bilet satışı veya rezervasyon, yurt içi ve yurt dışına turlar, yurt içi ve yurtdışında toplantı ve kongre organizasyonu, inanç turizmi, hac ve umre organizasyonu, yurt dışına sağlık ve eğitim organizasyonu, vb. hizmetler

Single ( Tek kişi ) konaklama : Bir konaklama tesisinde tek kişi konaklama,

Double ( Çift kişi) konaklama : Bir konaklama tesisinde, birer kişilik iki veya iki kişilik tek yataklı odada iki kişi konaklama,

Triple ( Üç kişi ) konaklama : Bir konaklama tesisinde iki kişilik odaya bir yatak ilavesi ile veya oda durumuna göre içinde üç kişilik yatak bulunan odada konaklama,

Single Supplement (Tek kişi Farkı) : Bir konaklama tesisinde, odanın tek kişi tarafından kullanılmasında ödenen fark

Ekstra Bed (İlave yatak) : Bir konaklama tesisinde odanın normal yatak düzenine ilave olarak konan yatak,

(BB) (OK) ( Oda Kahvaltı ) Konaklama : Oda ile sabah kahvaltısını kapsayan diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,

(HB) (YP) ( Yarım Pansiyon) Konaklama : Oda ile birlikte sabah kahvaltısı ve genellikle akşam yemeğini içeren, iki öğünden oluşan, diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,

(FB) (TP) ( Tam Pansiyon) Konaklama : Oda ile birlikte sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeğinden oluşan üç öğün yemeği içeren diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,

Herşey dahil (All Inclusive ) : Oda ile birlikte, konaklama tesisinin belirlediği şartlar çerçevesinde yemek ve içeceklerin sınırsız ve ücretsiz sunulduğu konaklama şekli,

Rezervasyon : Tüketiciye sunulan seyahat acentalığı hizmetinin türünü, başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirtilerek ve genellikle ön ödeme alınarak yapılan yer ayırma işlemi,

Voucher : Tüketici ile acenta arasında imzalanan sözleşmeye istinaden hazırlanan konaklama, ulaşım, rehberlik hizmetleri, yemek durumu v.s. gibi ayrıntıların belirtildiği, genellikle ilgili hizmetin alımı sırasında tüketici tarafından ilgili kişiye verilen belge,

Check In : Otel için ; Genellikle 12.00- 13.00 sonrası konaklama tesisinde odaya yerleşme, Uçak için ; Uçak yolculuklarında, havaalanlarında, belirlenen süreden önce bilet kontrolü ve bagaj işlemlerinin yapılması ve uçuş kartı ( boarding pass) n alınması

Check Out : Genellikle 12.00 öncesinde konaklama tesisinden ay rılma,

Açık Büfe : Davetlilerin veya müşterilerin önceden hazırlanmış büfedeki yiyecek ve içeceklerden dilediklerini, istedikleri miktarda alabildikleri düzenleme biçimi,

Set Menü : Belirli bir menü oluş turularak aynı menünün tüm misafirlere aynı verilmesi,

Continental Kahvaltı : Sıcak içeceklerden biri, meyve suyu, tereyağı, reçel ve ekmekten oluşan kahvaltı,

Alakart : Yemek tesislerinde, yemeğin tesisin menüsünden müşteri tarafından tercihine göre seçilmesi,

Animasyon : Seyahat eden veya konaklama tesislerinde kalan müşterilerin hoşça vakit geçirmesini sağlamak amacıyla yapılan tüm etkinlikler,

Plaj : Yüzmeye ve güneşlemeye uygun deniz, göl ve nehir kıyılarındaki tesisli düzlük alan,

Denize sıfır : Deniz ile konaklama tesisi arasında bina veya üzerinden taşıt geçen herhangi bir yol bulunmaması,

Incentive Tur : Çeşitli firmaların motivasyon amacı ile çalışanlarına veya bayilerine v.s. verdikleri teşvik gezileri,

Tur programı : Önceden belirlenerek kalınacak tesis, yemekler, kullanılacak güzergah ve ulaştırma araçlarının, gezilecek ve görülecek yerlerin belirlendiği gezi öncesinde tüketiciye verilen program,

Paket tur : Ulaşım, konaklama, şehir ya da çevre turu, ağırlama, refakat, karşılama ve rent-a car hizmetlerinden en az ikisini içeren seyahat acentası ürünün tek bir fiyat altında tüketiciye sunulan tur

Panoramik tur : Şehirlerin tanıtımı için otobüs ile yapılan ve genellikle müze ve ören yerine girilmeden yapılan geziler,

Ekstra tur : Yarım gün, tam gün veya gece turu şeklinde, rehberlik, ulaşım ve verilen hizmetler dahil edilerek hazırlanan ve belirli sayıda katılımcının varlığı halinde düzenlenen ayrı bir ücrete tabi olan tur,

Tur Lideri : Gezinin düzenli geçmesini, tur programının yerine getirilmesini ve porgrama dahil transfer ve şehir turlarının yapılmasını salayan, tur süresince acentanın temsilcisi durumunda olan yurt dışı turlar için lisan bilen acenta görevlisi,

Şehir merkezi : Tüm ihtiyaçların karşılanabildiği, mağazaların ve alış veriş merkezlerinin, resmi makamların bulunduğu yer,

Yürüyüş mesafesi : Normal bir insanın yorulmadan yürüyebileceği yaklaşık 500 mt. lik mesafe

Müze : Eski eserlerin veya belli bir konudaki özgün örneklerin sergilendiği yer

Ören yeri : Doğal olaylar, savaş , yangın v.s. etkisiyle yıkılan terkedilen eski, antik yerleşme yeri kalıntısı, şehir veya kalıntısı, harabe

Charter uçuş: Belirli sezonlarda, bayram dönemlerinde, tatillerde, özel olarak sefere konmuş, hareket saati havaalanı trafiğinin yoğunluğuna göre değişkenlik gösteren uçuş,

Tarifeli uçuş: Önceden belirlenen gün ve saatlerde bir program doğrultusunda gerçekleşen uçuşlar,

No show :Müşterinin rezervasyon yaptırdığı veya satın almış olduğu hizmetleri belirlenen süreden sonra iptal etmesi veya haber vermeksizin rezervasyon yaptırdığı veya satın almış olduğu hizmetlerden yararlanmamasından dolayı ödemesi gereken tutar,

2.BÖLÜM DEĞERLENDİRME VE UYGULAMA ESASLARI EKSİKLİK VE AYIBI İHBAR

10. Eksiklik ya da ayıp iddiasının seyahat sırasında seyahat acentası veya tesis görevlisine bildirilip eksiklik ya da ayıbın giderilmesinin talep edilmemesi halinde iade miktarı %50 azaltılır.

TAKDİR YETKİSİ

11. İade talebini inceleyen yetkili karar merciinin toplam iade oranını %25 arttırma yetkisi vardır.

HESAPLAMA YÖNTEMİ

12. İade oranını belirlemede yüzde hesabı,bir seyahat acentalığı hizmetinin münferiden sunulması durumunda hizmet bedeli üzerinden, paket turlarda yer alan ulaşıma ilişkin eksikliklerde ulaşım bedelinden, ulaşım dışındaki eksikliklerde ulaşım bedeli dışında kalan bedel üzerinden yapılır.

12.1. Yurtdışı veya yurtiçi turlarda paket fiyat içinde ulaşım bedelinin tespiti mümkün değilse, paket fiyatının %30'u ulaşım bedeli olarak hesaplanır.

12.2. Ulaşımın veya diğer hizmetlerin ayrı bedel olarak sunulduğu paketlerde her hizmete ilişkin eksiklik o hizmetin bedeli üzerinden hesaplanır.

12.3. Birbirine bağlı hizmetlerden oluşan pakete ilişkin her hizmet için ayrı olarak hesaplanan eksiklikler toplanır.

12.4. Toplam iade miktarı paket bedelini aşamaz.

ÖZEL DURUMLARIN ETKİSİ

13. İade oranları hesaplamada herkes ve her olay için aynıdır. Özel durumlar bu çizelgede bulunan esaslar çerçevesinde sonuca yansıtılır.

13.1. Şeker hastalığı, fiziksel engellilik , gibi kendi kişisel özellikleri konusunda seyahat acentasını rezervasyon sırasında bilgilendirdiği ve bu özelliklerin seyahat acentası tarafından sözleşmeye kaydedildiği ve tüketiciye seyahatin buna karşın tekeffül edildiği halde tekeffül edilen hususlardaki eksikliklerde tüketicinin turu haklı sebeple yarıda bırakma hakkı olduğu gibi, çizelge hesabı % 50 arttırılır.

13.2. Konaklama ve diğer hizmetlerin bölündüğü (Anadolu turu, Kuzey Avrupa turu gibi) ve eksikliklerin hizmetlerin bir kısmında oluşması ve bu eksikliğin toplamda %10 u aşmaması durumunda iade talebi dikkate alınmaz.

13.3. Ulaşımın paket tur süresi içinde en az %30 süreyi kapsaması durumunda ulaşımdaki aksaklık toplam paket bedelinden yapılan hesaplama ile belirlenir.

13.4. Döviz olarak satılan seyahat acentalığı hizmetlerinde iade oranlarında bedel, satışa konu döviz üzerinden hesaplanır.

13.5. Hesaplama bölümünde yer alan eksiklik gruplan dırmasına uymayan ve eksikliğin bu gruplandırmaya kıyasen uygulanamadığı eksiklik iddiaları dikkate alınmaz.

SEYAHAT ACENTALIĞI HİZMETİNİN YARIDA BIRAKILMASI

14. Tüketici talebine ilişkin eksiklik ya da ayıp, seyahat acentalığı hizmetinden %50 veya daha fazla iade gerektiren miktarda ise tüketici hizmetten yararlanmamakta veya hizmeti yarıda bırakmakta haklıdır. Seyahat acentalığı hizmetinin yarıda bırakılması durumunda tüketici talebi ile tazminat, bu çizelgeye göre hesaplanır ve iade miktarı yüzde 20 arttırılır. Haklı olarak yarıda bırakılan turlarda dönüş bedeli tüketiciye ayrıca ödenir. Tüketiciyi Koruma Kanununa göre tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyor ise bedel indirimi ile yetinilir.

İKAME HİZMET TEKLİFİ

15. Eksiklik ya da ayıp nedeniyle tüketici hizmeti yarıda bırakmış ya da tamamlamş olsa dahi seyahat acentası ücret iadesi yerine ek hizmet veya yeni seyahat veya yeni bir seyahatte uygulanacak indirim önerebilir. Tüketici bunu kabul edip etmemekte serbesttir. Eksiklik için önerilecek indirim bu eksiklik için çizelgede öngörülen iade oranından az olamaz.

15.1. Seyahat acentasının ek seyahat önerisinin tüketici tarafından kabul edilmesi halinde aynı olaya ilişkin iade veya tazmin taleplerinden vazgeçilmiş kabul edilir.

15.2. Ek seyahat olarak tazmin için tüketiciye sunulacak hizmetler, aynı seyahate katılan diğer tüketicilere sunulan hizmetlerden az olamaz.

15.3. Tüketicinin eksiklik ya da ayıp iddiasına karşı seyahat sırasında ek veya eksik ya da ayıplı hizmet yerine sunulan hizmetlerin veya indirimin tüketici tarafından kabulü halinde tüketici, eksiklik iddiasından feragat etmiş olarak değerlendirilir.

15.4. Ek hizmet veya yeni tur veya yeni bir turda bedel indirimi teklifi, teklifin reddi halinde seyahat acentasını bağlamaz ve onun aleyhine delil niteliği taşımaz.

RÜCU İLİŞKİLERİ

16. Eksiklik iddiasını ileri süren tüketici, eksiklik kimden kaynaklanırsa kaynaklansın, ürünü satın aldığı veya seyahat acentalığı hizmetini satan seyahat acentasına veya doğrudan ayıplı hizmeti sunan işletmeye başvurabilir.

16.1. Tüketiciye karşı eksiklik karşılığı, eksiklik ya da ayıbı tazmin eden seyahat acentası bu eksikliğin kaynaklandığı ulaştırma işletmesi, konaklama tesisi veya diğer işletmelere bu zararını rücu eder.

16.2. Hizmetlerin mevzuat gereği olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle oluşan tüketici talepleri için yapılan ödemelerin nihai sorumlusu eksik hizmeti üreten işletmedir. Ancak, üretici işletme, bu eksiklikten zamanında hizmeti satan seyahat acentasını haberdar etmişise sorumluluk seyahat acentasınındır.

16.3. Taahhüt edilen hizmet, bu hizmetleri taahhüt etmeyen işletmeyi bağlamaz.

3.BÖLÜM HESAP CETVELİ KONAKLAMA HİZMETLERİ

17. Konaklama hizmetlerinde aşağıdaki eksiklikler ve ayıplar karşılığında, konaklama bedelinden belirtilen indirim oranları uygulanır.

17.1 Sözleşmeye konu konaklama tesisi standardından daha düşük standartta bir tesiste konaklama verilmesi durumunda ; konaklama tesisleri arasındaki fiyat farkı + % 10,

17.2. Sözleşmeye konu konaklama tesisinden farklı bir yerde konaklama; 2 km'den 10 km' ye kadar olan uzaklık için %10, 10KM aşan uzaklık için %25

17.3. Konaklama tesisinin seyahat amacına ilişkin merkezlere (kumsal, çarşı gibi) belirtilenden farklı uzaklıkta olması;

17.3.  1. 5 KM yi aşan uzaklık için %10

17.4. Aynı konaklama tesisinde ancak tüketiciye sözleşmede belirtilen oda tipinden farklı bir oda tipi sunulması;

17.4.1. Otel odası yerine apart vb.% 10

17.5.  Oda-yatak özelliğinin sözleşmede belirtilenden farklı olması ;

17.5.1. Tek kişi konaklama yerine iki kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.5.2. Tek kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.5.3. Çift kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.6 Bir gecelik oda-yatak özelliğinin farklı olması durumunda konaklama indirimi gün sayısına bölünerek hesaplanır.

17.7. Odaların teknik ve tefriş özelliklerinin zorunlu unsurlara veya sözleşmede belirtilen niteliklere aykırı olması;

17.7.1. Banyo ve WC olmaması veya kullanılamaz durumda olması %25,

17.7.2. Manzara veya balkon olmaması(İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde) %10,

17.7.3.  Isıtma veya soğutma sisteminin olmaması, çalışmaması veya ihtiyacı karşılamaması kış veya yaz aylarında %20, (normal oda sıcaklığı ~20-23 Co)

17.7.4. Sıcak suyun olmaması (~25 Co) %25,

17.7.5. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde minibar ve TV bulunmaması %10,

17.7.6. Kirli bakımsız olması ve hauskeeping hizmeti olmaması %10,

17.8.  Konaklama tesisinin ortak alan ve özelliklerinde eksiklik olması;

17.8.1. Isıtma ve soğutma sistemlerinin olmaması veya çalışmaması yaz veya kış aylarında %10

17.8.2. Asansör bulunmaması veya çalışmaması durumunda zemin +3 kattan fazla tesislerde %10,

17.8.3. Temizlik hizmetlerinin olmaması %20,

17.8.4. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Ek hizmetlerin olmaması (masaj, kuaför gibi) durumunda her ek hizmet için %2, azami %10

17.8.5. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Tesislerdeki ünitelerde eksiklik (sauna,tenis kortu, spor salonu, golf, Yelken, sörf, dalış okulu ve malzemesi olmaması gibi) durumunda her ünite için %5, azami %10,

17.8.6. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Açık Yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması (yaz ayları için) %20,

17.8.7. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Kapalı yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması(kışayları için) %20,

17.8.8. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Çocuk bakım yeri ve olanağının olmaması %10,

17.8.9. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilen Plaj olanaklarının olmaması halinde %30

17.8.10. Hava koşullarından kaynaklanan sebepler hariç taahhüt edilen liftlerin çalışmaması veya kar kayağı teknik olanaklarının olmaması mevsiminde %25,

17.8.11. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Terapi ve termal hizmetlerinin olmaması %30,

YEMEK VE EĞLENCE

18. Yemek ve eğlence hizmetlerine ilişkin eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:

18.1. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Eğlence yeri ve olanağının olmaması (disko, gece kulübü, animasyon) her eksiklik için %5, azami %10,

18.2. Yeme – içme hizmetlerinde tesislerde belirlenen saatler dahilinde alınamayan her öğün için günlük konaklama bedelinin % 10' u

18.3. Yerleşim merkezleri dışındaki apart otellerde müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan satış ünitesi bulunmaması halinde % 15,

ÇEVRE ÖZELLİKLERİ

19. Tesislerin çevresel özelliklerine göre oluşan eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:

19.1. Konaklama tesisi içinde inşaat faaliyeti olması % 30,

19.2. Konaklama tesisi ile müştemilatı veya şehir ve kamu kullanımındaki yerler arasında kullanıma açık yol bulunmaması %15,

19.3. Konaklama tesisinin 50 m yakınında rahatsızlık veren boyutta açık çöp alanı bulunması %5,

19.4. Konaklama tesisi içerisinde sürekli veşiddetli gürültü kayna ğı bulunması %5,

TUR HİZMETLERİ

20. Tur hizmetlerinde eksiklik durumunda aşağıdaki iade oranları uygulanır:

20.1. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde panoramik şehir turunun yapılmaması % 5

20.2. Yurt içinde Türk vatanda şlarına yönelik turlarda tur liderinin bulunmaması;

20.2.1. Günlük çevre turlarında %25,

20.2.2. Gecelemeli turlarda %25,

20.2.3. Özel ilgi turlarında %40,

20.3.1. Yurtdışı turlarında Tur güzergahının değiştirilmesi nedeniyle tur programında belirlenen müze ve ören yerine uğranılmaması, girilmemesi, gezilmemesi veya eksik gezilmesi halinde ören yeri giriş bedeli + %10,

20.3.2. Yurtiçi turlarında Tur güzergahının değiştirilmesi nedeniyle tur programında belirlenen ören yerine uğranılmaması, girilmemesi, gezilmemesi veya eksik gezilmesi halinde ören yeri giriş bedeli + %5,

20.4. Seyahat sırasında ulaştırma aracında taahhüt edilen servis, teknik donanım eksikliği %5,

20.5. Karayolu Taşıma aracı niteliğinin sözleşmeye aykırı olması halinde ulaşım bedelinin % 50' si,

20.6. Rehber, tur lideri, sürücü ve servis elemanlarının kötü davranışları %5,

ULAŞIM HİZMETLERİ 21. Karayolu ile ulaşımda, Ulaşım hizmetlerinde eksiklikler için aşağıdaki iade oranları uygulanır:

21.1. Hareket zamanının 6 saatten fazla ve 8 saatekadar gecikmesi %5,

21.2. Hareket zamanının 8 saatten fazla gecikmesi paket fiyatı/gün hesabıyla 1 günlük bedel tutarı,

21.3. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Transfer yapılmaması halinde transfer uzaklığı için taksi ücreti.

22. Havayolu ile ulaşımda, Ulaşım hizmetlerindeki eksiklikler için aşağıdaki tazmin yöntemleri uygulanır.

22.1. Tarifeli uçuşlarda,

22.1.1. 4 saati aşan gecikmelerde alkolsüz içecek ikramı,

22.1.1. 6 saati aşan gecikmelerde yemek ikramı,

22.1.1. 8 saati aşan gecikmelerde konaklama verilir. Bu hizmetlerin verilmesi havayolunun sorumluluğ unda olup, seyahat acentasının teminatı altındadır.

22.2. Charter uçuşlarda, uçuştan 24 saat öncesinde meydana gelen değişiklikler yolcuya haber verilmek zorundadır. Daha sonra meydana gelen gecikmeler ile değişikliklerde tarifeli seferlere ilişkin kurallar uygulanır.

Yurtdışı uçuşlarında 2 saat, yurt içi uçuşlarında 1 saat önce havalimanında olunması gerekmekte olup, tüketicinin gecikmesi nedeniyle herhangi bir iade ve tazminat talebi olamaz.

Bu haber 571 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Ege

8. ALAÇATI OT FESTİVALİ - ÇEŞME - ALAÇATI - KUŞADASI - ŞİRİNCE - EFES TURU 07 - 09 NİSAN 2017 *** 8. Alaçatı Ot Festivali'ne Özel Program Cuma akşam çıkışlı 1 gece konaklamalı 2 gün *** Duyuru: Turumuz tamamen dolmuştur. İlginize teşekkür ederiz.

8. ALAÇATI OT FESTİVALİ - ÇEŞME - ALAÇATI - KUŞADASI - ŞİRİNCE - EFES TURU  07 - 09 NİSAN 2017 *** 8. Alaçatı Ot Festivali'ne Özel Program Cuma akşam çıkışlı 1 gece konaklamalı 2 gün *** Duyuru: Turumuz tamamen dolmuştur. İlginize teşekkür ederiz. 8.Alaçatı Ot Festivali'ne Özel *** Duyuru: Turumuz tamamen dolmuştur. İlginize teşekkür ederiz. Rezervasyon...

MARMARİS - DALYAN - AKYAKA - BODRUM TURU 29 NİSAN - 01 MAYIS 2017 *** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün ***

MARMARİS - DALYAN - AKYAKA - BODRUM TURU  29 NİSAN - 01 MAYIS 2017 *** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün *** *** 1 Mayıs'a Özel Cumartesi sabah çıkışlı 2 gece konaklamalı 3 gün *** *** Dalyan Tekne Turu - İztuzu Plajı...

ÇEŞME - ALAÇATI - KUŞADASI - ŞİRİNCE - EFES TURU 12 - 14 MAYIS 2017 *** Cuma akşam çıkışlı 1 gece konaklamalı 2 gün ***

ÇEŞME - ALAÇATI - KUŞADASI - ŞİRİNCE - EFES TURU 12 - 14 MAYIS 2017 *** Cuma akşam çıkışlı 1 gece konaklamalı 2 gün *** *** Cuma akşam çıkışlı 1 gece konaklamalı 2 gün *** Çeşme - Çeşme Kalesi - Alaçatı - Kuşadası - Efes - Meryeman...

UŞAK ULUBEY KANYONU - BULDAN - DENİZLİ - PAMUKKALE ve HİERAPOLİS - KAKLIK MAĞARASI TURU 13 - 14 MAYIS 2017 *** Haftasonuna özel 1 gece konaklamalı 2 gün ***

UŞAK ULUBEY KANYONU - BULDAN - DENİZLİ - PAMUKKALE ve HİERAPOLİS - KAKLIK MAĞARASI TURU 13 - 14 MAYIS 2017 *** Haftasonuna özel 1 gece konaklamalı 2 gün *** *** Haftasonuna özel 1 gece konaklamalı 2 gün*** Banaz Çay - Clandıras Şelelasi - Ulubey Kanyonu - Buldan - Pamu...

Facebook Tur Fotoğraf

ANKET

Turlarımız Hakkında Önerileriniz





Tüm Anketler

TARİH SAAT

HAVA DURUMU


MAİL LİSTESİNE KATIL

Mail Listemize Katılın
E-Mail:

Google Translate

Öz Antalya Turizm Seyahat Acentası. Tüm Hakları Saklıdır
RSS Kaynağı

Kurulum: Mehmet SÖKMEN